Obchodné podmienky

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi kupujúcim a predávajúcim. Predmetom kúpnej zmluvy je kúpa a predaj produktov a služieb, predávajúce prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke mordorfitness.sk. Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto VOP. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku.

 

I. ZÁKLADNÉ DEFINÍCIE

My, sme spoločnosť Mordor Fitness s.r.o. so sídlom Kvašov 123, 020 62 Kvašov, IČO 53412419, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Trenčín, e-mail: info@mordorfitness.sk

Vy ste osoba nakupujúca na našom e-shope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci;

Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar alebo Službu;

Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;

Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu;

DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;

Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;

E-shop je internetový obchod prevádzkovaný Nami na adrese Kvašov 123, 020 62 Kvašov, na ktorom bude prebiehať nákup Tovaru a Služby;

Objednávka je Váš neodvolateľný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru alebo Služby s Nami;

Služba je považované všetko plnenie na základe Vašej Objednávky, čo nie je Tovarom;

Tovar sú všetky hmotné veci, ktoré môžete nakúpiť na E-shope;

Prístupové údaje znamenajú unikátne prihlasovacie meno a k nemu priradené heslo vložené Užívateľom do databázy E-shopu pri Registrácii;

Registrácia znamená elektronickú registráciu Užívateľa do databázy Eshopu, a to vyplnením aspoň povinných registračných údajov v užívateľskom rozhraní E-shopu a Prístupových údajov a ich následným uložením do databázy E-shopu;

Užívateľský účet je účet zriadený na základe Vami uvedených údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv; "Užívateľ" znamená akúkoľvek právnickú alebo fyzickú osobu, ktorá užíva Eshop;

Zmluva (Kúpna zmluva) je dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od Nás dostanete potvrdenie Objednávky.

Spotrebiteľská zmluva je Kúpna zmluva, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane dodávateľ a na druhej strane spotrebiteľ;

Predávajúci (Dodávateľ) osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý spotrebiteľovi ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok;

Spotrebiteľ (Kupujúci) je osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti, a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti; Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti;

Nákupný košík znamená časť E-shopu, ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií Užívateľom v rámci jeho konania v užívateľskom prostredí E-shopu, najmä pridaním alebo odobraním Tovaru, resp. Služby/alebo zmenou množstva vybraného Tovaru, resp. Služby;

Občiansky zákonník znamená zákon číslo 40/1964 Zb., Občiansky zákonník v platnom znení;

Prevádzkovateľ znamená spoločnosť Mordor Fitness s.r.o. , IČO: 53412419, so sídlom Kvašov 123, 020 62 Kvašov, Slovenská republika.

Prístupové údaje znamenajú unikátne prihlasovacie meno a k nemu priradené heslo vložené Užívateľom do databázy E-shopu pri Registrácii;

Registrácia znamená elektronickú registráciu Užívateľa do databázy Eshopu, a to vyplnením aspoň povinných registračných údajov v užívateľskom rozhraní E-shopu a Prístupových údajov a ich následným uložením do databázy E-shopu;

 

II. OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

Prevádzkovateľ prostredníctvom E-shopu ponúka Kupujúcim uzatvorenie Kúpnej zmluvy. Vytvorenie Objednávky predstavuje návrh na uzatvorenie Kúpnej zmluvy. Za bezvýhradné prijatie ponuky Prevádzkovateľa na uzatvorenie Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho sa považuje kliknutie na tlačidlo s označením "Objednať".

Kupujúci vykonáva Objednávku Tovaru alebo Služby týmto spôsobom:

  • Prostredníctvom vyplnenia objednávkového formulára – bez registrácie,
  • Prostredníctvom svojho Užívateľského účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode.

Samotná Kúpna zmluva je uzatvorená až momentom doručenia záväzného súhlasu Predávajúceho s návrhom kúpnej zmluvy Kupujúcemu, t.j. záväzným potvrdením Objednávky zo strany Predávajúceho. Od tohto momentu medzi Predávajúcim a Kupujúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené Kúpnou zmluvou a týmito VOP.

Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku a náklady spojené s balením v súvislosti s uzavretím Kúpnej zmluvy (internetové pripojenie alebo náklady za telefónny hovor) si hradí Kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby. Spôsob zabalenia Tovaru určuje výhradne Prevádzkovateľ. Súčasťou kúpnej ceny za Tovar alebo Službu nie sú žiadne platby, poplatky alebo iné odmeny, ktoré musí Užívateľ vynaložiť na služby poskytnuté tretím stranám v súvislosti so zaplatením kúpnej ceny za Tovar alebo Službu; tieto náklady sú výhradne nákladmi Užívateľa.

Kupujúci pred odoslaním Objednávky môže meniť/opraviť údaje až do zakliknutie tlačidla s označením "Objednať". Kupujúci sa zaväzuje do príslušných textových polí v užívateľskom prostredí E-shopu vyplniť pravdivé a úplné údaje najmä pravdivo vyplniť svoju emailovou adresu, identifikačné údaje a prípadne dodaciu adresu. Po zakliknutí tlačidla „Objednať“ sú údaje v Objednávke považované Predávajúcim za správne a úplné, pričom Predávajúci nie je povinný a ani oprávnený zadané údaje kontrolovať. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné.

Môžu nastať prípady, kedy Predávajúci nebude môcť Objednávku Kupujúcemu potvrdiť. Ide najmä o prípady, kedy Tovar nie je dostupný alebo situácie kedy objednáte väčší počet kusov Tovaru, než koľko je zo strany Predávajúceho umožnené. V prípade, že nastane akákoľvek situácia, pre ktorú nemôže Predávajúci Objednávku potvrdiť, bude kontaktovať Kupujúceho a zašle ponuku na uzavretie zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Kupujúci potvrdí ponuku Predávajúceho.

V prípade, že v rámci E-shopu alebo návrhu Objednávky bude uvedená zjavne chybná Cena najmä v dôsledku technickej chyby, Predávajúci nie je povinný Tovar alebo Službu, za túto Cenu dodať ani v prípade, kedy Kupujúci dostal potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii bude Predávajúci bezodkladne kontaktovať Kupujúceho a zašle ponuku na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Predávajúceho ponuku potvrdí Kupujúci. V prípade, že ponuku Predávajúceho, Kupujúci nepotvrdí ani v lehote 3 dní od jej odoslania, je Predávajúci oprávnený od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, kedy Cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba či je navyše číslica.

V prípade, že má Kupujúci zriadený Užívateľský účet, môže urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade má ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť vopred vyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu. Výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.

 

III. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET

Na základe registrácie Kupujúceho vykonanej v rámci E-shopu, môže Kupujúci pristupovať do svojho Užívateľského účtu. Z tohto účtu môže Kupujúci vykonávať objednávanie Tovaru alebo Služby. Kupujúci môže objednávať Tovar alebo Službu aj bez Registrácie. Pri registrácii Užívateľského účtu je povinnosťou Kupujúceho zadať správne a pravdivé údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať. Údaje zadané pri registrácii sú Predávajúcim považované za správne.

Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je povinnosťou Kupujúceho zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. Predávajúci za ne nenesie žiadnu zodpovednosť, v prípade ich zneužitia. Kupujúci v plnom rozsahu zodpovedá za neoprávnené užívanie týchto prístupových údajov alebo Užívateľského účtu a za škodu takto spôsobenú Prevádzkovateľovi alebo tretím osobám. V prípade straty, odcudzenia alebo iného narušenia práva užívania týchto hesiel je Kupujúci povinný oznámiť túto skutočnosť bez zbytočného odkladu Prevádzkovateľovi. Prevádzkovateľ v primeranej lehote poskytne Kupujúcemu nové prístupové údaje.

Užívateľský účet je osobný a preto Kupujúci nie je oprávnený umožniť jeho využívanie tretím osobám. Užívateľský účet Kupujúceho môže Predávajúci rušiť, a to najmä v prípade, keď ho Kupujúci nevyužíva dlhšie než 5 rokov, alebo keď Kupujúci poruší svoje povinnosti podľa týchto VOP. Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.

 

IV. MLADŠÍ AKO 16 ROKOV

Tento e-shop nie je priamo určený osobám mladším ako 16 rokov. Prevádzkovateľ nespracováva OÚ osôb mladších ako 16 rokov. Pri každom registrovaní/prihlásení, prevádzkovateľ žiada čestné prehlásenie kupujúceho o dovŕšení veku 16 rokov. Prevádzkovateľ v súvislosti s ponukou svojich služieb spracúva osobné údaje na základe súhlasu dotknutej osoby zákonne, ak dotknutá osoba dovŕšila 16 rokov veku.

 

V. PLATOBNÉ PODMIENKY A DODANIE

Cena objednávaných Tovarov a Služieb je vygenerovaná vždy špeciálne pre každého jedného Kupujúceho po vyplnení Objednávky na E-shope Prevádzkovateľa. Platbu Celkovej ceny bude Prevádzkovateľ požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru alebo Služby.

Úhradu Celkovej ceny môže Kupujúci vykonať nasledujúcimi spôsobmi:

  • Platobnou kartou. V takom prípade prebieha platba cez platobnú́bránu Shoptet Pay, pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány, pričom Kupujúci postupuje podľa pokynov príslušného poskytovateľa platobnej brány.
  • Dobierkou. Môžete platiť na dobierku (len pre zásielky do ČR a SK) V takom prípade dôjde k platbe až pri doručení Tovaru oproti odovzdaniu Tovaru. V prípade platby dobierkou je Celková́cena splatná́pri prevzatí́ Tovaru. Dobierka nie je možná v prípade objednania Služby.

Predávajúci nie je platiteľom DPH, preto aj Ceny pri Tovaroch a Službách sú uvádzané bez DPH. Spoločne s Cenou je Kupujúci povinný zaplatiť Predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Predávajúci nepožaduje od Kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním Tovaru alebo Služby nie je zálohou. Predávajúci je oprávnený vyžadovať uhradenie Celkovej ceny ešte pred odoslaním tovaru alebo poskytnutím Služby Kupujúcemu. Ustanovenia § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.

Prípadné zľavy z ceny Tovaru alebo Služby, poskytnuté Predávajúcim Kupujúcemu, nie je možné vzájomne kombinovať.

Tovar je Kupujúcemu dodaný:

  • na adresu určenú kupujúcim v objednávke,
  • prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil,

Tovar sme Vám povinní doručiť̌bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Pri plnení Zmluvy môžu nastať̌také́ skutočnosti, ktoré́ budú́ mať vplyv na termín doručenia Vami objednaného Tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného Tovaru Vás budeme e-mailom bezodkladne informovať̌, pričom Vaše právo odstúpiť̌ od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou Nášho oznámenia o novom termíne doručenia Tovaru je aj Naša žiadosť̌ adresovaná́ Vám na vyjadrenie, či trváte na dodaní́ Vami objednaného Tovaru v novom termíne.

Pri preberaní Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť̌bezodkladne oznámiť̌dopravcovi a Nám. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré́ svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.

Za každú potvrdenú Objednávku vystaví Predávajúci Kupujúcemu daňový doklad – Faktúru. Faktúra bude vystavená́ v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude zaslaná́ na e-mailovú́ adresu Kupujúceho uvedenej v Objednávke. Faktúra bude tiež dostupná́ v Užívateľskom učte Kupujúceho, ak ho mákupujúci zriadený́.

Vlastnícke právo k Tovaru alebo Službe prechádza na Kupujúceho až potom, čo zaplatí Celkovú́ cenu. V prípade, ak Kupujúci nezaplatí Predávajúcemu Celkovú cenu za Tovar alebo Službu vo výške a za podmienok dohodnutých v Kúpnej zmluve, je Predávajúci oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť.

 

VI. LICENCIA

V prípade, že objednaným produktom je elektronický obsah podľa § 2 ods. 8 zákona č. 102/2014 Z.z., takýto elektronický obsah je chránený príslušnými ustanoveniami zákona č. 185/2015 Z.z. Autorský zákon v platnom znení (ďalej len „Autorský zákon“), jeho autorom je Predávajúci a uzatvorením Zmluvy Kupujúci súhlasí s tu uvedenými licenčnými podmienkami k tomuto elektronickému obsahu, kde Predávajúci vystupuje ako Poskytovateľ a Kupujúci ako nadobúdateľ licencie a berie na vedomie, že na tento elektronický obsah sa vzťahujú príslušné ustanovenia Autorského zákona.

Kupujúci zaplatením Ceny Poskytovateľovi získava licenciu na zobrazovanie elektronického obsahu, môže ho prezerať a primerane používať alebo inak zobrazovať a to len pre svoje vlastné nekomerčné použitie. Kupujúci môže elektronický obsah Poskytovateľa používať na akomkoľvek zariadení, ktoré takéto použitie umožňuje, pričom Poskytovateľ neposkytuje žiadnu záruku za možnosť použitia jeho elektronického obsahu na akomkoľvek zariadení.

Kupujúci nie je oprávnený použiť elektronický obsah alebo akúkoľvek jeho časť iným spôsobom ako je uvedené v týchto VOP, predovšetkým nemôže vyhotovovať rozmnoženiny elektronického obsahu alebo akúkoľvek ich časť predávať, prenajímať, požičiavať, zdieľať, rozširovať, verejne zobrazovať, verejne prenášať, upravovať, spracovávať alebo umožniť tretím osobám ich využitie akýmkoľvek spôsobom. Kupujúci nie je oprávnený poskytnúť iným subjektom sublicenciu ani postúpiť licenciu tretej osobe.

Licencia je platná a účinná dňom pripísania Ceny na účet Poskytovateľa.

Licencia zaniká nasledujúcimi spôsobmi:

  • uplynutím objednanej doby,
  • odstúpením od zmluvy zo strany Poskytovateľa v prípadoch, ak dôjde k porušeniu licenčných podmienok alebo autorských práv alebo k inému podstatnému porušeniu povinností Kupujúceho stanovených vo VOP alebo k nepodstatnému porušeniu povinností, pričom nie je na výzvu Poskytovateľa vykonaná do 5 dní náprava tohto nepodstatného porušenia povinností,
  • zánikom Kupujúceho, ktorý je právnickou osobou, alebo smrťou Kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou.

 

VII. DORUČOVANIE

Predávajúci a Kupujúci si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty. Kupujúci doručuje Predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto VOP. Predávajúci doručuje Kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v Objednávke.

 

VIII. PREHLÁSENIE PREVÁDZKOVATEĽA

Prevádzkovateľ prehlasuje, že záznamy údajov v E-shope, ako elektronickom systéme, sú spoľahlivé a sú vykonávané systematicky a sú chránené proti zmenám. Vplyvom technickej chyby v E-shope môže dôjsť k zobrazeniu kúpnej ceny pri Tovare, ktorej výška nezodpovedá obvyklej cene za takýto Tovar na trhu. V takomto prípade Prevádzkovateľ nemá povinnosť dodať daný Tovar za zobrazenú kúpnu cenu, kontaktuje Užívateľa a oznámi mu skutočnú kúpnu cenu daného Tovaru a Užívateľ má právo sa rozhodnúť, či Tovar za skutočnú kúpnu cenu prijme a pokiaľ sa tak nestane, ruší sa Kúpna zmluva od počiatku.

Užívateľ berie na vedomie, že fotografie pri Tovare v E-shope môžu byť ilustračné, alebo môžu pôsobiť skresľujúcim dojmom v dôsledku ich prevedenia do zobrazenia v technickom prostriedku Užívateľa, preto je Užívateľ povinný sa vždy oboznámiť s celým popisom daného Tovaru a v prípade nejasností kontaktovať Prevádzkovateľa. Kontaktné údaje Prevádzkovateľa pre komunikáciu s Užívateľom sú uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu v sekcii Kontakt.

 

IX. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku") v lehote 14 dní od prevzatia Tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí Služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak Predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť̌ z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, pripadne v ďalších ustanoveniach týchto VOP, v ktorých je možnosť̌ odstúpenia výslovne uvedená́.

Po odstúpení od zmluvy vráti Predávajúci Kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil Kupujúci v súvislosti s uzavretím Zmluvy. Platby budú Kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, akým bola uhradená Cena a súvisiace náklady Kupujúceho, ak Predávajúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Pre odstúpenie od zmluvy zo strany Kupujúcich – podnikateľských subjektov sa uplatňujú zákonné podmienky upravené v Obchodnom zákonníku.

Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí Tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí Kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu Tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.

Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať Tovar späť na adresu sídla Prevádzkovateľa. To neplatí, ak Predávajúci navrhol, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto VOP sa považuje za zachovanú, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci je povinný doručiť Predávajúcemu Tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.

Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto VOP pred tým, ako mu je vrátený Tovar. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu kúpnu cenu za Tovar rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby Kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.

V prípade, že kupujúci odstúpi od Zmluvy a doručí Predávajúcemu Tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa Kupujúci uhradiť Predávajúcemu hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota Tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške. Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu VOP uhradiť Predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.

V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak kupujúci (spotrebiteľ) tento obal rozbalil;
  • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho (spotrebiteľa),
  • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po plnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.

 

X. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A REKLAMÁCIE

Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že Tovaru pri prevzatí nemá vady, a že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal, Tovar

  • má vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy Predávajúcim vykonanej,
  • sa hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie Predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa Tovar tohoto druhu obvykle používa,
  • zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
  • je v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti,
  • vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

Kupujúci je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovení sa nepoužije u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru pre vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú Tovar mal pri prevzatí Kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy Tovaru.

V prípade výskytu vady môže Kupujúci Predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:

ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:

  • bezplatné odstránenie vady tovaru,
  • výmenu tovaru za nový tovar,

ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:

  • primeranú zľavu z kúpnej ceny,
  • odstúpiť od zmluvy.

Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy:

  • ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
  • ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
  • ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.

Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), je Kupujúci povinný uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, čo vadu na Tovare zistil, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady Tovaru a vady spôsobené mechanickým poškodením. Právo zo zodpovednosti za vady nemôže Kupujúci uplatniť najmä na vady spôsobené opotrebením, mechanickým poškodením, používaním Tovaru v nevhodných podmienkach a pod.

Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak o vade vedel pred prevzatím Tovaru, resp. Predávajúci na ňu upozornil alebo bola Kupujúcemu z toho dôvodu poskytnutá primeraná zľava z Ceny Tovaru.

Kupujúci môže vadu na Tovare oznámiť Predávajúcemu a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu na adresy uvedené pri identifikačných údajoch. Pre reklamáciu môže Kupujúci využiť aj vzorový formulár poskytovaný zo strany Predávajúceho

LINK NA FORMULÁR

Prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu. Kupujúci v jeho oznámení, ktorým si uplatňuje reklamáciu uvedie predovšetkým popis vady Tovaru a svoje identifikačné údaje, vrátane emailu, na ktorý má záujem dostať vyrozumie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v X. Odstavci si uplatňuje.

Pri uplatnení reklamácie predloží Predávajúcemu aj doklad o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u Predávajúceho, inak nie je Predávajúci reklamáciu Kupujúceho uznať. Za deň začatia reklamačného konania je považovaný deň doručenia vadného Tovaru spolu s príslušnými dokladmi). V prípade, ak je podanie Kupujúceho, ktorým si uplatňuje reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si od Kupujúceho, Predávajúci vyžiada doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného podania Kupujúceho. Ak Kupujúci nedoplní podanú reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia výzvy Predávajúceho, bude Predávajúci považovať podanie Kupujúceho za neopodstatnené. Vybavenie reklamácie Na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) uplatňuje, Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie Kupujúceho. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie Kupujúceho. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu vybavíme ihneď, v odôvodnených prípadoch môžeme reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie máte právo od Zmluvy odstúpiť alebo máte právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné. O vybavení reklamácie sme povinní Vám vydať písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení Vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašleme Vám opravený Tovar alebo Tovar vymeníme za nový tovar alebo Vám vrátime zaplatenú Cenu Tovaru, ak sa nedohodneme inak. Ak ide o vadu, ktorú môžeme odstrániť, máte právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu Tovaru odstránime bez zbytočného odkladu. Namiesto odstránenia vady môžete požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak Nám tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady. Namiesto odstránenia vady Tovaru môžeme vždy vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak Vám to nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby ste Tovar mohli riadne užívať ako tovar bez vady, máte právo na výmenu Tovaru alebo máte právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva Vám prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, máte právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru. Reklamáciu vybavíme odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (Tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia Tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“). Ak si uplatníte reklamáciu Tovaru: a) počas prvých 12 mesiacov od kúpy Tovaru, môžeme Vašu reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia od Vás nebudeme vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie Vám poskytneme najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie; b) po 12 mesiacoch od kúpy a takúto reklamáciu sme zamietli, v doklade o vybavení reklamácie uvedieme, komu môžete zaslať Tovar na odborné posúdenie. Ak zašlete Tovar na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znášame My bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak preukážete odborným posúdením Našu zodpovednosť za vadu Tovaru, môžete si reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Sme povinní Vám uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. V prípade, že ste podnikateľom, je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia Tovaru. V prípade, že ste spotrebiteľ, máte právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri spotrebnom Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru. Týmto sme Vás riadne poučili o Vašich právach, ktoré Vám vyplývajú z § 622 a z § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Uzatvorením Zmluvy potvrdzujete, že ste mali možnosť prečítať si podmienky reklamácie Tovaru.

 

XI. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

Pokiaľ Kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, http://www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk ); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

 

XII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Tieto VOP platia v uvedenom znení na E-shope Predávajúceho v deň odoslania elektronickej Objednávky. Odoslaním elektronickej Objednávky Kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia VOP v znení platných v deň odoslania Objednávky, platnú výšku Ceny objednaného Tovaru alebo Služby uvedenej v cenníku na E-shope, ak nebolo v konkrétnom prípade preukázateľne dohodnuté inak.

Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov, prípadne inými právnymi predpismi slovenského právneho poriadku. V prípade, že kupujúci je podnikateľom vzťah medzi ním a predávajúcim sa riadi Obchodným zákonníkom.

Predávajúci a Kupujúci súhlasia, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.

Tieto VOP platia v znení v akom sú uverejnené na internetovej stránke mordorfitness.sk.

Znenie VOP je účinné odo dňa 10.Augusta 2023.